Vi tilbyder

• Lav barn-pædagog fordeling
  • Få lukkedage. Vi følger Sønderborg Kommunes lukkedage, derudover vil der kunne forekomme lukkedage ved fx fælles uddannelse, hvor sampasning kan tilbydes hos en af de øvrige private børnehaver.
  • Samme forældrebetaling og søskenderabat som i en kommunal institution.
  • Mulighed for økonomisk friplads.
  • Vi samarbejder med PPR og gør brug af  talepædagog, psykolog, fys og ergoterapeuter tilknyttes efter behov i samarbejde med jer forældre.
  • Løven en frugtordning (p.t. 200 kr. pr. måned pr. barn.)
  • Sprog fokus: Dansk (stimulerer tidlig sproglig udvikling) fra 2-års alderen, og engelsk (introduceres til et fremmed sprog gennem leg og sange) fra 4-års alderen.
  • Kulturelle tilbud: kulturuger med fokus på andre lande, ture ud af huset (herunder busture) og arrangementer for hele familien, bl.a. Bedsteforældredag, Sommerfest, Lanternefest og Juletræsfest.
  • Samarbejde med Sønderborg International School, lokale private dagplejere og Dybbøl Skolen (for at sikre en glidende overgang ved skolestart).
  • Fokus på børns trivsel: tager udgangspunkt i ”Fri for Mobberi” (www.friformobberi.dk som bygger på værdierne fra projektet af samme navn fra Red Barnet og Mary Fonden).

FAMLY

Vi bruger FAMLY App til kommunikation mellem jer og os. Her vil i også kunne se nyheder, billeder, beskeder, stueplanlægning, samt det personale der er på arbejde.

Hver morgen skal du tjekke dit barn ind og igen tjekke ud, når i går hjem.

I kan kun forvente, at få svar på beskeder i vores åbningstid. Har i en vigtig besked bedes i ringe eller informere os ved aflevering, da vi har børene i fokus og ikke tjekker beskeder hele tiden.

Hjernen & Hjertet

I løven har vi valgt at arbejde med Hjerne & Hjertet omkring vores sprogvurderinger.

Redskabet er valgt for, at kvalificere vores arbejde omkring sproget og det udvikling. Sprogvurderingen står absolut ikke alenen, men er med til at give det faglige personale et hint om hvor der skal sættes ind og udvikles. Vi bruger Hjernen& Hjertet da det er kendt i Sønderborg kommune og derfor er med til at skabe et fælles sprog omkring det enkelte barn i overgangene.

Vi sprogvurder omkring barnets fødselsdag dvs. 3-4-5 år