Praktiske oplysninger!

Børn der bruger ble skal selv medbringe bleer.

Der vil være en kasse til bleer og en kasse til skiftetøj. Husk jævnligt, at tjekke begge kasser.

Sovebørn må meget gerne medbringe sut og et sovedyr.

Skiftetøj skal være tilpasset årstiderne.

Alle skal ha regntøj og gummistøvler i børnehaven.

Om vinteren skal alle børn ha flyverdragt, hue, vanter og varme støvler i børnehaven. Medbring også gerne en varm trøje. Husk også pusser/ hjemmesko.

Solcreme:

HUSK at børnene skal være smurt ind i solcreme hjemmefra!

Vi smører børnene efter frokost. Vi har indkøbt faktor 30 KIDS, Derma, uden parfume og parabener.

HUSK TYDELIGT NAVN I ALT TØJ OG FODTØJ.

Alle børn skal ha en drikkedunk med hjemmefra, så kan de i løbet af dagen selv tage en tår vand når de er tørstige.

Måltider.

Vi spiser et lille måltid som barnet har med hjemmefra og i en særskilt madpakke kl. 8.30, kaldet kl.9-mad. Det kan være grøntsager/ lidt frugt og  lidt brød. Hertil får vi vand.

I medbringer en god sund madpakke og en drikkedunk. Der er tydeligt navn på både madpakke og drikkedunk.

Kl. 11 spiser vi vores madpakker.

Fyld madkassen med brød og grønsager og mindre snaks. Børnene vælger selv hvad de vil spise og det er jer der har valgt det de har med.😊 Løven har ingen madordning.

Kl. 14 spiser vi frugt. Hertil får vi vand. Løven har en tvungen frugtordning, som koster 200 kr. pr. måned pr. barn. Vi indkøber frugt og brød. Frugt er fælles for alle børn og børnene inddrages i den pædagogiske aktivitet.

Kostpolitik revideres og vi vender tilbage.