Solpolitik:

I Løven tager vi en pause fra solen særligt mellem kl.12-15.

Vi opholder os under vores overdækket opholdssted eller steder hvor der er skygge.

Vores anbefaling er, at børnene skal have en solhat og langærmede bluse med.

Solcreme:

HUSK at børnene skal være smurt ind i solcreme hjemmefra!

Vi smører børnene efter frokost. Vi har indkøbt faktor 30 KIDS, Derma, uden parfume og parabener.

UV indeks bruges dagligt til, at se om der høj uv stråling eller advarsler.

Ferie:

Børnenes arbejdsdag er fyldt med mange sanseindtryk og stimuli, som gør dem lige så trætte, som os voksne efter en lang dag på arbejde.

Ferie betyder en velfortjent pause fra vækkeur, madpakker, arbejde m.m.

Børn kan, ligesom voksne, have brug for et afbræk fra hverdagen, men der findes ingen faste svar på, hvor meget ferie et barn bør holde fra dagtilbuddet. For de fleste børn vil det være gavnligt at holde ferie med deres forældre. Ferierne kan ofte give barnet mulighed for at få mere koncentreret tid med sine forældre, med plads til nærvær og omsorg.

Vi vil gerne kende jeres ferie så snart i kender tidspunktet. Løven er privat institution og har kun en til to lukkedage om året, og det betyder, at jeres tilbagemeldinger er meget vigtige. Hvis i vil opnå høj normering, når der er mange børn skal vi bruge jeres tilbagemelding til planlægning af ferie og afspadsering. Hjælp os med at opnå de bedste vilkår for både børn og voksne.